Vil du sende et nøgenfoto?

Yndlings Greenie

Jeg laver denne smoothie/greenie næsten hver morgen, til morgenmad. Jeg ved egentlig ikke hvad kravet er, for at det kan kaldes en greenie, når nu der er appelelsinjuice i og en en skive citron, som jo ikke er en grøntsager.

Den grønne substans har været min følgesvend i mange år, til stor undren for mine kollegaer og til tider også jer på Instagram. Hvad er der i den? Spiser jeg noget ved siden af til morgenmad? (Det gør jeg ikke).
Så nu har jeg lavet et indlæg om den grønne “superdrik”, som har reddet mig ud af konstant sygdom.
Jeg startede med at drikke den for nogen år siden da “drikkedunks blenderen” kom frem – En lille blender til et par hundredekroner, som gjorde min gamle støvet blender overflødig, og kort efter kunne jeg mærke en stor ændring i min krop, som eksempelvis at jeg blev mindre syg med influenza. Jeg har lige opgraderet til en ny blender, men alle blendere kan gøre tricket, tænker jeg.
Man kan sikkert lave sammensætningen langt bedre, som at komme selleri eller andet fornemt i den, men jeg har sammensat en blanding som jeg kan lide og kan drikke hver morgen uden problemer, du er velkommen til selv at eksperimenter:

  • 1. håndfuld frossen spinat (Den pose hvor de er i kugler)
  • 1. håndfuld frossen broccoli (en lille smule mindre end der er spinat)
  • 1. lille håndfuld edamamebønner eller Soyabønner (personligt synes jeg det sidste smager bedst, men jeg kan ikke gennemskue om de er sunde eller usunde)
  • 1. økologisk skive citron som med fordel kan have skrald på hvis din blender er god (det smager mere af citron og jeg mener at have læst der skulle være en masse sundt i skralden)
  • Friskpresset appelsinjuice (Det skal være friskpresset da alm. Juicer fra koncentrat mm. ikke smager af nok, så grøntsagerne kan smages for meget,  hvis man ik skaber den der friske appelsinsmag) til lidt over halvdelen af grøntsagerne i din blender.
  • Fyld vand op til kanten af grøntsagerne i blenderen (Der skal ik mere end 1 dl. eller 2 vand i)

Det er ligesom “grundmassen” som jeg drikker hver morgen, man kan komme mindre vand i og lave grød, og komme mysli og andet på, i en smoothiebowl, men jeg synes det er nemmest at have den med på farten fordi jeg er total B menneske og altid er sent på den.

I perioder kan jeg godt finde på at komme andre ting i:

  • Chiafrø (hvis din blender kan blende dem helt væk)
  • Olie jeg afprøver, der er har været forskellige olier “på mode” on and of i de år jeg har lavet den, som jeg har kommet i uden det kan smages.
  • Eller som nu hvor jeg prøver (fiske) collagen (Det smager ik af noget, og ens hud skulle angiveligt have brug for det jo ældre man bliver)
  • Ananas som skulle rense huden, så det tilføjer jeg alt efter min cyklus/urenheder hvis jeg husker det
  • ingefær som jeg ik er super vild med, men forsøger at komme i, i små doser, så jeg vænner mig til det

Hvis jeg gør det, kommer jeg et skvat ekstra juice/vand i, alt efter hvor meget det som jeg tilføjer suger.

Jeg har mine ingredienser i små nemme bokse i fryseren: Spinat, broccoli og edamamebønner køber jeg i alm. frost poser, citron, ananas og ingefær laver jeg selv og fryser ned i større portioner, så jeg skal lave så lidt som muligt hver morgen. Jeg har taget tid, det tager under et minut at lave en smoothie/greenie når ingredienserne er klar på denne måde.

 

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Vil du sende et nøgenfoto?